Contentstrategie

In een contentstrategie leggen we de strategische keuzes vast die we via content marketing ten uitvoer brengen. De grootste uitdaging daarbij is structuur aan te brengen zodat keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar zijn. Samen met jou gaan we kijken welke content er relevant is voor jouw bedrijf.

Eerst denken, dan uitvoeren.

Meetbaar maken

Samen met jou gaan we kijken welke content het beste aansluit bij jouw wensen. Dit onderzoeken we aan de hand van jouw wensen en behoeften. We gaan kijken wat de doelstellingen zijn en waar we naartoe gaan werken, dit zodat we verschillende vormen van content kunnen afwegen. Doordat we een contentstrategie hebben opgesteld weten we ook welke kanalen we gaan inzetten. Alles is gericht op de door jouw vooraf opgestelde doelen. Waar we de juiste vragen stellen komen de duidelijkste antwoorden. Uiteindelijk is dit de basis in de samenwerking zodat we weten wat ons te doen staat!

Content strategie

Stappenplan

Doel en boodschap bepalen

Boodschap vertalen naar begrijpelijke taal

Kanalen kiezen op basis van doelgroep

Boodschap voor ieder kanaal ontwikkelen

Doelstellingen analyseren en meten

Van strategie naar content creatie

Video of foto’s die jouw doelgroep aanzetten tot actie.

Doelgroep en communicatie

Er is één vraag die cruciaal is bij het ontwikkelen van een strategie: hoe zorgen we ervoor dat de boodschap die jij wilt communiceren aansluit bij de behoeften van jouw doelgroep? Samen gaan we kijken welke tone of voice we gaan hanteren voor de vertaling van de content. Voor elke doelgroep is er content die aan zal aanspreken, dit gaan we eerst samen met jou bepalen om vervolgens over te gaan tot creatie.

Lees meer over content creatie

Alles draait om structuur, regelmaat, discipline, consequent zijn en keuzes. Vervolgens kun je gericht meten, analyseren en bijsturen.

Valentijn Smit

Samen aan een nieuw project beginnen?

Laat wat van je horen, zien we je snel!

Binnen BrightQontent werken we gezamenlijk met elkaar om het beste resultaat voor de ondernemer te bereiken. Geen enkele opdracht is hetzelfde. Hierdoor specialiseren wij ons in meerdere takken. Gezamenlijk kunnen wij dag in dag uit nog beter worden!