Contentstrategie

In een contentstrategie leggen we de strategische keuzes vast die we via content marketing ten uitvoer brengen. De grootste uitdaging daarbij is structuur aan te brengen zodat keuzes inzichtelijk, meetbaar en communiceerbaar zijn. Samen met jou gaan we kijken welke content er relevant is voor jouw bedrijf.

Eerst denken dan uitvoeren

Samen met jou gaan we kijken welke content het beste aansluit bij jouw wensen. Dit onderzoeken we aan de hand van jouw wensen en behoeften. We gaan kijken wat de doelstellingen zijn en waar we naartoe gaan werken, dit zodat we verschillende vormen van content kunnen afwegen. Doordat we een contentstrategie hebben opgesteld weten we ook welke kanalen we gaan inzetten. Alles is gericht op de door jouw vooraf opgestelde doelen.

Content doelen bepalen
Content kanalen/vormen kiezen
Effect meten
Stap voor stap dichterbij resultaat

Content stappenplan

Doel en boodschap bepalen
Boordschap vertalen naar begrijpelijke taal
Kanalen kiezen op basis van je doelgroep
Boodschap voor ieder kanaal ontwikkelen
Doelstellingen analyseren en meten

Doelgroep en communicatie

Er is één vraag die cruciaal is bij het ontwikkelen van een strategie: hoe zorgen we ervoor dat de boodschap die jij wilt communiceren aansluit bij de behoeften van jouw doelgroep? Samen gaan we kijken welke tone of voice we gaan hanteren voor de vertaling van de content. Voor elke doelgroep is er content die aan zal aanspreken, dit gaan we eerst samen met jou bepalen om vervolgens over te gaan tot creatie.