Hoeveel kost een
Instagram advertentie?

Blog

Ben je al begonnen met Instagram advertenties of weet je nog niet waar je moet beginnen? In dit blog leggen we je uit wat de mogelijke kosten zijn en waar je nog meer aan moet denken.

 

Voordat we gaan kijken naar de kosten van een Instagram advertentie, is het belangrijk om te begrijpen hoe Instagram adverteren eigenlijk werkt. Bedrijven en personen kunnen op Instagram adverteren door middel van de Facebook Advertentiebeheer tool. Dit is een soort van de achterkant van Facebook en Instagram. Je kunt vervolgens een advertentie maken door een doelgroep te selecteren op basis van locatie, demografie, interesses en gedrag. Vervolgens kun je een budget instellen en aangeven hoe lang je wilt adverteren. De opties zijn hier redelijk breed, kijk wat voor jou werkt.

Verder zijn er verschillende soorten Instagram advertenties die je kunt inzetten, waaronder fotoadvertenties, videoadvertenties, carrouseladvertenties en storiesadvertenties.

Hoe werkt het adverteren op Instagram

De kosten van een Instagram advertentie hebben te maken met verschillende factoren Denk dan aan de doelgroep, de concurrentie en de duur van de advertentie. Instagram adverteren werkt verder met een biedingssysteem, waarbij je biedt op de kosten per klik (CPC) of kosten per duizend vertoningen (CPM). Kijk hier goed naar wat je doelstellingen zijn en maak vervolgens een keuze.

De gemiddelde kosten per klik op Instagram zijn ongeveer â‚Ĵ0,50 – â‚Ĵ2,00, afhankelijk van de doelgroep en de concurrentie binnen jouw branche. De gemiddelde kosten per duizend vertoningen liggen ongeveer tussen de â‚Ĵ5 en â‚Ĵ20.

Waar moet je allemaal op letten bij een Instagram advertentie?

Als je gaat beginnen met adverteren op Instagram, zijn er een aantal zaken waar je absoluut rekening mee moet houden. 

We hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

  • Bepaal de doelstellingen voor de advertenties: wat wil je bereiken met jouw Instagram advertenties?
  • Bepaald de juiste doelgroep: zorg dat je advertenties aansluiten op wat jouw doelgroep aanspreekt.
  • Gebruik aantrekkelijke en verzorgde visuals: zorg ervoor dat je advertenties er visueel aantrekkelijk uitzien.
  • Maak gebruik van relevante hashtags: gebruik relevante hashtags om je bereik te vergroten en organisch ook vindbaar te zijn.
  • Meten = weten: houd je advertenties goed in de gaten en stuur bij waar nodig.
 
Instagram kan een zeer interessant platform zijn om te gaan starten met adverteren. Houd dus ongeveer rekening mee dat de gemiddelde kosten tussen de 5 euro en 20 euro kunnen zitten. Afhankelijk van hoe jij jouw advertentie inricht.

Hulp nodig? Wij helpen je graag!

Deel dit bericht om andere ook te inspireren

Groei samen met jouw
contentpartner

Benieuwd welke winsten er voor jouw online zichtbaarheid te behalen zijn?
Vraag een vrijblijvende social media analyse aan.

BrightQontent